سامانه بارشی استان را در بر میگیرد
- شناسه خبر: 53964
- تاریخ و زمان ارسال: 4 اسفند 1403 ساعت 07:30
- بازدید :
با ورود سامانه بارشی از روز جمعه به منطقه بارشهای متناوبی در منطقه خواهیم داشت که شدت آن در نیمه شمالی استان بیشتر خواهد بود.
مهدی آخوندی در گفتوگو با ولایت اظهار داشت: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه وضعیت جوی پایداری داشتیم.
وی ادامه داد: از جمعه تا دوشنبه هفته آینده، گذر متناوب سامانه بارشی در منطقه خواهیم داشت که به سبب فعالیت این سامانه بارشی در بعضی ساعات، بارش برف و باران را خواهیم داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان یادآور شد: بارشها در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت برف پیشبینی میشود.
احتمال وقوع کولاک در مناطقی از استان
آخوندی با بیان اینکه بارشها برای نیمه شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار هستند؛ تصریح کرد: برای روزهای شنبه و یکشنبه وزش بادهای شدید تا نسبتا شدید پیشبینی میشود و در برخی از مناطق استان، احتمال پدیده کولاک نیز وجود دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان از کاهش دما از روز یکشنبه گفته و اذعان داشت: با نفوذ و استقرار توده هوای سرد از اواخر وقت یکشنبه کاهش تدریجی دما را در استان خواهیم داشت که انتظار میرود سرما تا پایان هفته آینده در منطقه تداوم داشته باشد.
به گفته وی برای این مدت، هشدارهایی به رنگ زرد و نارنجی صادر شده است./ق



