بهمن عسگری با مدال نقره، قهرمانی را کنار گذاشت
- شناسه خبر: 85503
- تاریخ و زمان ارسال: 2 تیر 1405 ساعت 07:30
- بازدید :

به گزارش ولایت، بیستودومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا با نایبقهرمانی ملیپوشان کشورمان در شهر بالی اندونزی به پایان رسید.
در پایان این مسابقات، بهمن عسگری، کاپیتان تیم ملی کاراته ایران، به صورت رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و دستکشهایش را آویخت. عسگری در این مسابقات در بخش انفرادی حضور نداشت، اما همراه با تیم کومیته کشورمان موفق به کسب مدال نقره رقابتهای قهرمانی آسیا شد.
بهمن عسگری ۳۴ ساله در شرایطی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد که از سال ۱۳۸۷ به عضویت تیم ملی درآمد و در ۱۸ سال حضور در تیم ملی، افتخارات ارزشمندی را برای کاراته ایران به دست آورد.
مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا، مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ ، دو مدال طلای قهرمانی آسیا در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، یک مدال نقره در سال ۲۰۲۳ و دو مدال برنز در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۴ از مهمترین دستاوردهای او در بخش انفرادی به شمار میرود.
عسگری سالها نیز در ترکیب تیم کومیته کشورمان حضور داشت و همراه با این تیم، سه عنوان قهرمانی جهان در سالهای ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ و سه عنوان قهرمانی آسیا در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ را کسب کرد. همچنین او به همراه تیم کومیته ایران به مدال نقره آسیا در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۲۶ و مدال برنز سال ۲۰۲۴ دست یافت. وی در رقابتهای لیگ جهانی کاراته نیز موفق به کسب هشت مدال طلا، شش مدال نقره و شش مدال برنز شد.
بزرگترین حسرت دوران ورزشی بهمن عسگری، غیبت در تنها دوره حضور کاراته در المپیک بود. او در شرایطی که مقتدرانه سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرده بود، به دلیل محرومیت ناشی از مصرف ماده ممنوعه، فرصت حضور در معتبرترین رویداد ورزشی جهان را از دست داد.
بهمن عسگری آخرین بازمانده از نسل پرافتخار کاراته ایران بود؛ نسلی که سالها برای کاراته کشورمان افتخارآفرینی کرد. پیش از او نیز امیر مهدیزاده، سجاد گنجزاده و ذبیحا… پورشیب از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده بودند. با وداع عسگری، پرونده یکی از موفقترین نسلهای تاریخ کاراته ایران بسته شد.




